Volg ons op facebook
|
Commerciële uitgavenjan_willems | 27/10/2010 - 11:30 | Hallo Julien,
Dit hangt af van een aantal factoren:
-wil de auteur mee voor promotie zorgen? In dat geval wordt in het contract opgenomen dat de auteur een aantal boeken (meestal minimum 100) zelf afneemt aan productieprijs, met veel winst dus
-is de auteur bereid om zijn/haar manuscript aan te passen? Indien ja, kan dit leiden tot het reduceren van persoonlijke afname
-is het en dure uitgave? BV: veel kleur of harde kaft, in dat geval vragen we een tussenkomst in de kosten
-het is dus een 'case by case' of 'geval per geval' situatie
Sommige auteurs verwonderen zich over de kleine eerste oplage, bv 100 stuks. Ik had onlangs iemand die 500 stuks te weinig vond.
ik wil toch graag even vermelden dat POD meer voor- dan nadelen heeft tov het in het wilde weg drukken van bv 1000 exemplaren:
- als er nog fouten worden gevonden achteraf, is het verlies kleiner, we kunnen dan gewoon een nieuwe druk lanceren zonder teveel boeken te moeten vernietigen
- de kost prijs is wat duurder, maar het risico is een pak kleiner
...
| julien_maleur | 25/10/2010 - 10:13 | Welke kosten zijn er verbonden voor de auteur aan het commercialiseren van zijn boek ?
In geval van commercialisatie hoe komt zijn boek dan in de reguliere boekhandel terecht? | jan_willems | 20/10/2010 - 10:38 | Er is niet echt een voorwaarde. We schatten zelf de commerciële kansen van een boek in, en soms vragen auteurs ons om hun boek te commercialiseren.
De volgende stappen zijn dan inderdaad:
-contract opstellen
-boek analyseren
-redactie
-uitgave | hope | 19/10/2010 - 11:53 | Wat zijn de voorwaarden opdat een boek gecommercialiseerd wordt? Ik veronderstel dat dan alleszins het manuscript moet nagelezen en beoordeeld worden, niet?
Hope | jan_willems | 14/10/2010 - 12:52 | 'Glilachen naar de wolken' van Marc Geyens is het volgende boek dat zal gecommercialiseerd worden. | jan_willems | 9/9/2010 - 01:42 | Onder een commerciële titel verstaan we een boek waarovoor eencontract is getekend met de uitgever (writehi(s)story in dit geval) en waarvoor we dus de commercialisatie trachten te realiseren.
Commerciële titels tot dusver zijn:
De beer is los! (Marc Haagen)
Gouden tijden (Marc Haagen) verschijnt in september
Het Pinokkio Manifest (Jan Scharpé), een reeks van de eerste 5 van 20 titels verschijnt in september
Passie (Jan Willems)
Hij drinkt nooit thee (Tom Roost) |
|