writehi(s)story Passie voor schrijven
home   wat is writehi(s)story?   bladeren   uitgeven   gezamenlijke publicaties   boekenwinkel   manuscriptanalyse   inschrijven   contact   
top 10   wedstrijden   forum   hulp   
 
naam:  
pass:  


wachtwoord vergeten?
 
 

Volg ons op facebook

Ga naar chat

< terug

Betere leesbaarheid

twee BABYs 3000

door verf

De twee baby s kraaiden van plezier ."Zullen we ze eens testen " zei de vrouw in de groene schort.
Op het scherm verschenen vierkanten vormen waar woorden van groot kleiner werden. Een van de baby s staarde naar de vierkanten.De andere stak een stuk snoepgoed in de vorm van een letter in zijn mond
De eerste baby raakte een letter op het scherm aan.Opeens floepte alles zwart.De twee baby s keken stomverbaasd naar het scherm,ogenblikkelijk klaar om in huilen uit te barsten.Maar net voor de uitbarsting werd het beeld vervuld met heldere zachte kleuren.Op de achtergrond werd het woord die in beeld kwam repetitief herhaald.Het was bijna niet hoorbaar; da…..da……da……"da…….da"…zei de eerste peuter.
De andere stopte met smikkelen op een chocoladeletter
DAT…..DAT…..DAT…..zei de machine
"DaDzzzz……dadzzzzzz….".
DAT…..DAT….. zei de machine
"DATzzzz….DATZZ….DAT…..DAT…..DAT….".zei de baby repetitief na.
Hoe knap zei de vrouw in de groene schort. Nog veertien dagen en hij kan lezen.Zullen we wedden


verf 2006

 

feedback van andere lezers

  • SabineLuypaert
    na een punt een spatie en zuilen is zullen neem ik aan (smile)

    babys die op chocoladeletters sabbelen (kijkt verwonderd)
  • DensPowells
    Oei, zorgt deze techniek er niet voor dat deze keuters worden ontmoedigd om te leren? Een negatieve ervaring na het nieuwsgierig zijn. (zwart scherm) een positieve input na een negatief gevoel (kleuren bij het bijna bleiten).

    Wat'n fucked up wereld zou't zijn.
  • gono
    Tja, die baby die op chocolade sabbelt, hoe oud was die feitelijk?
    Als hij 21 is, is het geen baby meer hé?
  • mariagarquez
    als't goed is is t'goed...
Er zijn bezoekers online, waarvan leden: .