writehi(s)story Passie voor schrijven
home   wat is writehi(s)story?   bladeren   uitgeven   gezamenlijke publicaties   boekenwinkel   manuscriptanalyse   inschrijven   contact   
top 10   wedstrijden   forum   hulp   
 
naam:  
pass:  


wachtwoord vergeten?
 
 

Volg ons op facebook

Ga naar chat

< terug

Betere leesbaarheid

Belenet vs Telgacom - deel 1

door ERWEE

Belenet vs Telgacom

Woensdagmiddag. Ik ben net thuis van een lunchbespreking met Sarah Luyten. We hadden enkele zaken te bespreken in verband met de job. Een pasta en enkele glazen Rosť d'Anjou in Het Smoske maken van zo'n droge vergaderkost dan toch altijd nog een leuk moment. En de rekening is voor de baas.
Voordeur dicht, de laptop in de daarvoor bestemde hoek zetten en de telefoon horen rinkelen. Ik neem de hoorn af. Een mens krijgt nog niet de tijd om rustig thuis te komen en zijn post op te rapen.

"Goeiemiddag meneer. Ik ben Annick van Belenet en ik heb zeer goed nieuws voor u. Het klopt toch, hoop ik, dat ik met de heer Pecksters spreek?", zegt een jonge dame aan de andere kant van de lijn.
"Dat is zo.", bevestig ik.
"Mag ik dan enkele minuten van uw tijd, meneer Pecksters?"
Ik denk aan het excuus dat ik net thuis kom van een zware vergadering, dat ik bezig was een pasta uit de microgolf te halen. Maar ik zeg gewoon: "Jawel hoor."

"Welnu meneer Pecksters, ik bel u in verband met uw internetgebruik bij Belenet. Wij hebben gemerkt dat u reeds sinds lang een goede klant bij ons bent. Maar via welke operator bent u eigenlijk aangesloten als het gaat om uw telefoongebruik?"

Bij dat soort gesprekken krijg ik direct een soort negatieve kriebels in de buik.
Naar waarheid zeg ik dat het telefoonverkeer hier verloopt via Telgacom.
Zonder pauze voeg ik daar, met een beetje een gemaakt, grinnikende stem, direct aan toe: uw grootste concurrent dus.

"Wel meneer Pecksters, dan heb ik erg goed nieuws voor u.", zegt de stem.
"Wij van Belenet hebben op het ogenblik voor onze beste klanten een speciaal aanbod. Vooral als die mensen zoals u al een hele tijd klant bij ons zijn."
"Amai, en nu komt u mij zomaar over de noen vertellen, juffrouw, dat ik eerstdaags een fles Champagne ga toegestuurd krijgen. Dat klinkt inderdaad zeer leuk", ben ik haar te snel af.
Dit antwoord had de jonge dame niet verwacht, bleek uit haar reactie. Van haar stuk was ze evenwel niet gebracht. Ze kon zelfs een guitig lachje niet onderdrukken.

"Nee, zei ze, een fles Champagne kan ik u jammer genoeg niet aanbieden.
Maar ik heb voor u wel het volgende aanbod."

Hier ging ik dus geruime tijd mee bezig zijn, wist ik. De terugweg kon niet meer. Dat jonge meisjesstemmetje klonk bovendien behoorlijk positief, dus dacht ik al: zij belt beroepshalve naar mij om haar boodschap aan de man te brengen, ik zal haar eens even op mijn manier aan de praat houden.

"Kijk meneer Pecksters, ik zou nu eerst even uw coŲrdinaten willen checken. U woont toch in Mechelen-aan-de-Maas?"
"Jawel hoor, dat klopt."
"En dat is aan de Mierstraat 634?"
"Weeral juist, juffrouw."
"En u bent geboren op 28 augustus?"
"Jawadde, ook dat klopt alweer. U zal dat niet weten juffrouw, maar dat was destijds trouwens ook een woensdag. Zo omstreeks half twaalf was dat."
"Is 't waar meneer Pecksters?"
"Jazeker juffrouw. Ik was perfect op tijd voor de frieten die mijn grootmoeder stond te bakken."
Ik hoorde duidelijk dat een lach aan de andere kant van de lijn niet te onderdrukken was.

"Maar hoe zit dat nu feitelijk met die drie flessen Champagne waar we het zonet al over hadden, juffrouw? MoŽt & Chandon, daar lust ik namelijk zo af en toe wel eens een keer pap van."
"MoŽt & Chandon dan nog! Dat kan ik u dus jammer genoeg niet aanbieden, meneer Pecksters. Wat ik wel voor u heb is het volgende: u bent dus internetgebruiken via Belenet, maar heeft u ook al aan de mogelijkheid gedacht om ook uw telefoonverkeer te laten omzetten naar ons? Wij hebben namelijk een optie die financieel erg aantrekkelijk is, en technisch op een zeer eenvoudige manier te regelen valt."
"Ach zo, en wat zijn dan zoal die voordelen van een eventuele overstap van Telgacom naar Belenet dan misschien? Rekening houdend natuurlijk ook met enkele flessen Champagne, zoals gezegd"
"Dat wil ik u zeer graag uitleggen, meneer Pecksters. Als u samen met uw internet ook uw telefoongesprekken via onze operator laat gebeuren gaat u dat in de toekomst, mits een kleine aanpassing aan uw modem, nog slechts Ä 44,95- kosten"
"Ha ja?", was mijn eerste repliek. "En dus enkele flessen MoŽt & Chandon, toch?."
Weer een vrolijke lach aan de overkant.

= Deel 2 morgen. =

 

feedback van andere lezers

  • ivo
    zeer herkenbaar mooi
    ERWEE: Ha tiens, ze heeft ook naar ivo.mod gebeld ...

    Zeer bedankt en morgen verder.
  • Theo_Roosen
    Leuke anekdote verwerkt in een vervolgverhaal. Kijk al uit naar deel 2. Theo, de Breedsmoelkikker.
    ERWEE: Ik verklap nkis.
    Morgen verder.

    Zeer bedankt!
  • muis
    Was het al maar morgen, hahahahaha
    Erwee, hier hou ik van. Dat zijn zo van die onnuttige langdradige gesprekken die Erweeke dan eens snel omzet in een komisch verslagje:)
    Ik kom morgen terug Erwee
    groetjes
    ERWEE: 't zal in drie deeltjes komen, en jawel, 't is morgen, all? vandaag.

    Zeer bedankt hoor!
  • Emmeline
    Heel leuk!! Ik ga snel snel naar deeltje 2 :)
    Xx
    ERWEE: Met ERWEE naar deeltje twee,
    dan is 't direct ok?.

    Zeer bedankt hoor!
  • vladimier
    Echt genoten!
    ERWEE: Ik ook!

    Thanks!
  • SabineLuypaert
    grijnst groot en breed, en nu hoef ik niet te wachten tot morgen hihihi, te laat zijn heeft zijn voordelen zie (staat een 'm' te weiging in deze zin --> Nee, zei ze, een fles Chapagne
    ERWEE: Klopt! Morgen was gisteren
    De M teogevoegt

    *wink*
  • gono
    Knap!
    ERWEE: de waarheid komt om de hoek
Er zijn 6 bezoekers online, waarvan 0 leden: .