writehi(s)story Passie voor schrijven
home   wat is writehi(s)story?   bladeren   uitgeven   gezamenlijke publicaties   boekenwinkel   manuscriptanalyse   inschrijven   contact   
top 10   wedstrijden   forum   hulp   
 
naam:  
pass:  


wachtwoord vergeten?
 
 

Volg ons op facebook

Ga naar chat

< terug

Betere leesbaarheid

Belenet vs Telgacom - deel 3/3

door ERWEE

Dan vroeg ze me of ze dan iemand van de technische dienst zou mogen langs sturen om een kleine bewerking te doen, het trekken van een draad van de modem aan de pc naar het telefoontoestel, zodat internet en telefonie voortaan samen te gebruiken zouden zijn via Belenet.
"Als we daar een geschikte datum voor kunnen vinden, een dag die u het best past meneer Pecksters, dan komt er wel iemand langs om die bewerking te doen. Dat is voor die man een werkje van zowat een uur"

Ik zei dat ik even een kalender zou moeten opendoen aan de pc.
"Het kan zelfs in de vooravond.", zei de jonge dame met enige aandrang.
"Vijftien mei, dinsdag vijftien mei, lijkt me dan een redelijk geschikt moment.", zei ik.
"Ok, zei Miss Belenet. Dat kan ik dan noteren en overmaken aan onze technische dienst."
Ik antwoordde dat ik het zo meteen ook zo zou noteren in mijn agenda, maar dat ze zeker niet vergeten moest om die zes flessen Mot & Chandon mee te geven aan die technische Belenetknobbel.
Met een proestende lach dankte ze me voor de overstap.
Tegelijkertijd legde zowel zij als ikzelf de hoorn op de respectieve toestellen.
Ach, 't was gewoon een leuke babbel. Als nu die rekeningen maar komen zoals voorgesteld in dat gesprek.

=

Donderdagmiddag.
Sta net met een penne l'Arrabiata in de linkerhand, en druk op het deurtje van de microgolfoven. Telefoongerinkel. Lap. Net nu weeral.

"Hallo.", zeg ik kortaf.
Op een allerhartelijkste toon zegt een mevrouw 'Goeiedag meneer'.
"Mijn naam is Clara en ik bel u vanwege Telgacom."
Flits tussen mijn oren: tiens, ze zijn daar al met een tegenvoorstel.
"Heeft u al gehoord van . . ." Ik laat haar de zin niet afmaken.
Mevrouw, zeg ik, ik kan u waarschijnlijk een stuk tijd besparen. Het zit namelijk zo dat ik een kleine vierentwintig uren geleden in verband met het telefoonverkeer hier, de overstap gemaakt heb naar uw grootste concurrent, Belenet, met name.
"Was u niet tevreden over Telgacom dan, meneer?"

"'t Is te zeggen, op zich wel hoor mevrouw. Maar het zit zo dat de jonge dame die ik dus gisteren aan de lijn kreeg, mij bij een eventueel akkoord om het internet- en telefoonverkeer samen te nemen bij Belenet, ik er dan samen met de voordelen die zij opsomde bovendien nog zes flessen Champagne van het merk Mot & Chandon zou bovenop krijgen."
Stilte. Haar adem stokte voor meerdere seconden. Het leek een beetje alsof ze zich verslikt had in een snoepje.

Met een verschrikte stem repliceert ze: "Is 't cht meneer???"
"Jawel mevrouw, heel zeker! 't Is zo."

Ik voelde dat de dame vast zat alsof ze was terecht gekomen in een wolfsklem.
Compleet op een dood punt zat ze, om haar eigen verhaal nog uit de doeken te doen.
Na weer enig onderdrukt gemompel aan de overzijde heeft ze zich er dan maar snel van afgemaakt met een: "Sorry, meneer. een prettige dag nog."

Eindelijk kon ik op de startknop van de microgolfoven drukken om die lang verwachte pasta warm te maken.

 

feedback van andere lezers

  • ivo
    idd het leven kan soms hard zijn. Die medewerkers in zo'n callcenter die hebben het ook niet makkelijk en verdienen is ook geen vette ...

    allez eind goed al goed, tenzij die technieker niet kwam opdagen, of de verkeerde dozen bij had, waardoor hij terug moest komen en je nog eens een hele voormiddag thuis moest zijn. En dan was het die modem die het niet deed en constant je email verkeer in de war stuurde ... want tja, overstappen wil ook zeggen ander emailadressen enz .. enz ... eindeloos geprul voor enkele euro's en een fles schuimwijn ..
    ERWEE: Die technieker komt dus effectief langs, de 15de.
    De story is gewoon de letterlijke neerslag van de gang van zaken tijdens dat getelefoneer.
    Aan de pc verandert er niks. Enkel een kabel van de modem naar de telefoon.

    Bij een aantal van dat soort telefoons maak ik er me snel vanaf, maar met Miss Belenet kwam ERWEE op de proppen.
    Eens vertroken . . .
  • Emmeline
    heel erg leuk!!
    Tof verhaaltje, mag er zeker wezen!!
    Xx
    ERWEE: Zeer bedankt!
    't Is wel zo dat alles - 3,5 % zich effectief live heeft voorgedaan zoals neergezet. Af en toe is ERWEE niet te stuiten. *lol*
  • muis
    Ooohhh, Erwee, ik vind het spijtig dat dit het laatste deel is. Van dit soort verslagen geniet ik gewoon! Allee Erweeke, nog eentje, allee...
    Groetjes en snif.
    ERWEE: En het leuke is dus dit dus effectief zo verlopen is, een week geleden.
    Volgende week staat die technieker aan de deur.
    Zak ik die nog eens raar laten opkijken. *wink*
  • Ghislaine
    Prima verslag. Kan zo in een magazine.
    ERWEE: Ja, in de weekend knack

    Zeer bedankt zinne!
  • Theo_Roosen
    De vrije markt, h Erwee. De vrije markt. Mij hebben ze ooit zes escortdames aangeboden om over te stappen van Telenet naar Belgacom. En dan zijn er die iets tegen die vrije markteconomie hebben. Ik begrijp dat niet zie. Die zes dames ook niet ! Groetjes en bye the way " een tof verhaal" hoor ! Meer van dat ! Theo.
    ERWEE: Ik heb het vorige week aan den Hulstkamp nog willen vertellen, 't is er toen niet van gekomen.
    Moest het hier de 'Drie wijzen' zijn: mijn verhaal was WAAR!

    Zeer bedankt om het te volgen.
  • vladimier
    Knap werkstuk.
    ERWEE: Kleine verklring: heel de situatie is dus effectief zo gegaan.
    't Is eigenlijk meer dan autobio.
    Als ERWEE de bovenhand krijgt bij zoiets, gaan de hoofdjes van de telefonistjes te lande zolang te water dat ze eruit komen met een gebroken hart.

    Zeer bedankt hoor!
  • SabineLuypaert
    arm schaap, zo zonder fles aan uw deur komen bellen hahahaa, heerlijk verhaalke weerom (smile) en leuk dat ik ineenrukkerig kon lezen (smile)
    ERWEE: Volgende dinscag staat die technieker hier dus effectief. Heb nl. de overstap gedaan voor de telefonie & internet via Telenet.
    Eer die gast z'n kabel mag trekken, verplicht ik die eerst om dit te lezen.
    Lezen of inpakken!

    Dit verhaal was dus voor 96,5?% WAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR! zei Kurt van Eeghem in De drie Wijzen.

    Zeer bedankt zinne om de ineenrukkerigheid.
  • gono
    Heb genoten!
    ERWEE: Prima en zeer bedankt!

    De waarheid is dus dat dit effectief zo gegaan is en de 15de staat die technieker hier met z'n kabelke.
    Zal die een snuit trekken als ik vraag waar mijne champagne blijft.
Er zijn 4 bezoekers online, waarvan 0 leden: .